سلام مهمان عزیز ، اگر این پیغام را مشاهده میکنید به معنی آن است که شما هنوز ثبت نام نکرده اید ! ثبت نام کنید و از تمام امکانات انجمن بهرمند شوید.
اگر قبلا ثبت نام کرده اید وارد شوید
طراحی سایت لاو اسکین
دانستنی هایی جالب در مورد چای
#1
resim
نقل قول
لایک شده توسط: mraliw ، alone ، mahboobeh
#2

* چای سبز از ابتلا به بیماری جلوگیری می کند همچنین جلوگیری از روماتیسم و تقویت سیستم ایمنی بدن از جمله فواید مصرف چای است.
نقل قول
لایک شده توسط: mraliw ، alone ، mahboobeh
#3

* بسیاری از مصرف کننده های چای سبز فکر می کنند که چای سبز کافئین ندارد اما همان مقدار کافئینی که در یک فنجان چای سیاه وجود دارد در چای سبز هم موجود است.کشورهایی مانند ژاپن،و چین روزانه 3 فنجان یا بیشتر چای سبز مصرف می کنند و ریسک کمتری برای ابتلا به سرطان پروستات، سینه، روده و دهان دارند.
نقل قول
لایک شده توسط: mraliw ، alone ، mahboobeh
#4
resim

چای تُرش یا چای قرمز از کاسبرگ گیاه Hibiscus Sabdariffa تهیه میشود و در بسیاری از مناطق دنیا بصورت نوشیدنی گرم و یا سرد مصرف دارد. در آمریکای لاتین و بخصوص در جامائیکا مصرف آن متداول است وبنام گل جامائیکا یا Sorrel٬ و شمال آفریقا بنام چای سودانی و در مصر بنام کرکده Karkade مشهور است. مزه آن ترش است و معمولا با شکر نوشیده میشود.
چای ترش حاوی موادی است که به افراد در کنترل /ایدز و همچنین تغییرات مربوط به سن در مغز و پیشگیری از سرطان استفاده می شود.
ترشی آن بخاطر وجود اسید سیتریک c میباشد ونیز دارای آنتی اکسیدان های  ضد چربی خون است. عقیده بر اینست که وجود مقادیر زیاد آنتوسیانین Anthocyanins در کاسبرگ‌های گیاه نقش مهمی در کاهش فشارخون و خواص ضد سرطانی آن دارد. تحقیقات زیادی در ارتباط با موثر بودن آن در کاهش فشارخون محیطی و ادرار آوری آن انجام شده است.
نقل قول
لایک شده توسط: mraliw ، alone ، mahboobeh
#5
چای ترش از گیاه (هیبیسکوس) یا رز چینی تهیه می‌شود که از گلبرگ و دانه های آن می‌توان به عنوان نوشیدنی استفاده کرد. چای هیبیسکوس دارای رنگ قرمز پر رنگ و طعم ترش است.

در میان گیاهانی که نام چای را به خود گرفته اند، چای قرمز یا چای ترش که به آن چای مکه هم می‌گویند، به علت رنگ، طعم و خاصیت ویژه‌ای که دارد، جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده است.

در عهدباستان از چای سرخ به عنوان شاداب‌کننده و رفـع‌کـنـنـده عوارض بیماری های قلبی استفاده می‌کردند.
مصرف این محصول در تعدادی از فرهنگ ها مانند چین، مکزیک و حتی اروپا وجود دارد. در سودان و مصر به عنوان یک نوشیدنی تشریفاتی در جشن‌های رسمی از آن استفاده می‌کنند.

نوشیدن این گیاه را می‌توان به صورت سرد و گرم به همراه مقداری قند یا نبات یا حتی بدون آن به عنوان یک نوشیدنی رژیمی مصرف کرد.
نقل قول
لایک شده توسط: mraliw ، alone ، mahboobeh
#6
خواص چای ترش

نـوشـیـدنـی ایـن گیاه کاهش دهنده فشار خون، خـنـک کـنـنـده بـدن، رقـیـق و تـصـفـیـه کـنـنده خون، کنترل کنندۀ کلسترول خون، اختلالات کبدی و صفرایی و همچنین آرام بخشی مناسب می‌باشد و برعکس چای که باعث دفع آهن می شود چای ترش خود یکی از منابع غنی آهن به شمار می آید.
چای ترش حاوی موادی است که به افراد در کنترل عفونت ویروسی اچ آی وی/ایدز و همچنین تغییرات مربوط به سن در مغز و پیشگیری از سرطان استفاده می شود.
نقل قول
لایک شده توسط: mraliw ، alone
#7
طریقه مصرف چای ترش

افرادی که دارای قند، چربی و فشارخون بالا هستند، می‌توانند یک تا دو نوبت از چای روزانه خود را به چای قرمز اختصاص دهند و برای هر بار مصرف، 5 گرم از گل برگ های چای قرمز را داخل یک فنجان ریـخـته و سپس آب جوش بر روی آن بریزند و سرپوشی گذاشته، 10 دقیقه بماند تا دم بکشد، سپس صاف کرده و میل کنید.
نقل قول
لایک شده توسط: mraliw ، alone
#8
عوارض جانبی چای سرخ

چای ترش یا سرخ زمانیکه به عنوان یک نوشیدنی استفاده می شود، عموما بی خطر است. اطلاعات کافی دراینباره که آیا این نوشیدنی را می توان به عنوان دارو مصرف کرد، وجود ندارد.
از آنجا که اطلاعات کافی درباره این دارو تاثیر آن بر بارداری و شیردهی وجود ندارد، بهتر است ا
حتیاط کرده و در این دوران مصرف نشود
نقل قول
لایک شده توسط: mraliw ، alone
#9
resim

راه حل ساده برای سرد کردن چای داغ بدون فوت کردن و بدون افزودن آب استفاده از سه تکه نان کوچک است!
سه تکه نان در اندازه ای حدود 5×5 سانتی متر آماده کنید و هر بار یکی از تکه ها را وارد لیوان چای کنید و برای 5 ثانیه چای را با آن تکه نان به هم بزنید! پس از سه بار تکرار این عمل شدت داغی چای کاسته شده و درحدی است که بدون سوزاندن لب و دهان شما قابل نوشیدن باشد.
نقل قول
لایک شده توسط: mraliw ، alone


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Lightbulb دانستنی های جالب ilove 1 980 1397/09/30، 08:58 ب.ظ
آخرین ارسال: asra
  عادت هایی که به قلب آسیب میزنند: Azin 0 714 1396/07/20، 09:24 ب.ظ
آخرین ارسال: Azin
  عادت هایی که به کبد آسیب میزنند! Azin 0 575 1396/07/20، 09:21 ب.ظ
آخرین ارسال: Azin



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان