سلام مهمان عزیز ، اگر این پیغام را مشاهده میکنید به معنی آن است که شما هنوز ثبت نام نکرده اید ! ثبت نام کنید و از تمام امکانات انجمن بهرمند شوید.
اگر قبلا ثبت نام کرده اید وارد شوید
طراحی سایت لاو اسکین
تفاوت درگاه واسط و درگاه مستقیم
#1
با مطالعه و تحقیق متوجه خواهید شد که دو نوع درگاه پرداخت در ایران معرفی و نام گذاری شده است، درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسط
در عملکرد فرایند پرداخت و تراکنش‌ها تفاوت چندانی بین درگاه مستقیم و درگاه واسط وجود ندارد، زیرا به هر روشی درگاه پرداخت را ایجاد نمایید در انتها باید توسط یکی از شرکت‌های PSP تحت نظارت شاپرک تراکنش انجام شود که این شرکت‌ها بصورت انحصاری از بانک مرکزی مجوز ارائه خدمات پرداخت اینترنتی را دارا هستند.
مهم ترین تفاوت درگاه واسط و مستقیم در نمایش نام پذیرنده در صفحه درگاه پرداخت می باشد. وقتی شما خدمات درگاه واسط دریافت می‌کنید، نام پذیرنده در صفحه پرداخت به نام شرکت واسط می‌باشد و به نام برند و سایت شما نمی‌باشد.

resim

در زمان ارسال پیامک برای رمز پویا، در جهت افزایش امنیت خرید اینترنتی، نام پذیرنده نیز در متن پیام نیز وجود دارد که مشخص می کند، کاربر از چه فروشگاهی خرید اینترنتی خود را انجام می‌دهد.
مزیتی که درگاه پرداخت مستقیم به درگاه واسط دارد، برندینگ و حس اعتماد بیشتر مشتری در زمان خرید از سایت شما است.
در حال حاضر شرکت‌های پرداخت یار خدماتی با عنوان درگاه پرداخت مستقیم نیز ارائه می‌دهند و مزیت آن در صفحه پرداخت، نام پذیرنده به نام برند شما خواهد بود.

تفاوت‌های دیگر بین درگاه مستقیم و درگاه واسط نیز وجود دارد که می‌توان به کارمزد، سرعت ارائه خدمات، پشتیبانی، نمونه کدها برای بسترهای مختلف، خدمات مدیریتی، و…. اشاره کرد. با توجه به سرعت و ارائه خدمات دیگر، انتخاب درگاه پرداخت واسط برای شروع کسب و کار منطقی تر خواهد بود.
نقل قول
لایک شده توسط:




کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان