انجمن های عاشقانه لاو کده

نسخه‌ی کامل: دلیل علاقه به آواز خواندن در حمام
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کشف دلیل علمی علاقه افراد به آواز خواندن در حمام!
همه می‌توانند اعتراف کنند که حداقل یکی دو بار در زندگی، زیر دوش یکی از ترانه‌های معروف و مورد علاقه‌شان را با صدای بلند خوانده‌اند. اکنون محققان به ارائه توضیح علمی برای این علاقمندی پرداخته‌اند.



محققان آمریکایی اظهار کردند: برخی از ما حتی در برابر پول هم امکان ندارد که در جمع آواز بخوانیم، اما بدون اینکه کسی ترغیبمان کند زیر دوش شروع به آواز خواندن می‌کنیم و یک توضیح علمی پشت این سمفونی صابونی ما وجود دارد.

ابتدا باید دلیل احساس راحتی افراد در حمام و تمایل به آواز خواندنشان را مورد بررسی قرار داد. برای بسیاری، حمام تنها جایی است که می‌توانند لحظاتی از روز را کاملا تنها باشند. شما در یک محیط گرم، کوچک و امن هستید و به اندازه کافی احساس راحتی می‌کنید. استرس‌ها به تدریج از شما دور می‌شوند. وقتی احساس راحتی می‌کنید، مغز دوپامین آزاد می‌کند که می‌تواند خلاقیت را تحریک کند.

در این موقع، آواز خواندن می‌تواند این حال خوب را بهتر هم بکند. آواز خواندن، به خاطر تاثیری که بر تنفس دارد منجر به افزایش اکسیژن در خون و بهبود روند گردش خون بدن می‌شود که در نهایت عملکرد عمومی بدن را بهتر کرده و احساس خوبی به فرد می‌دهد.
از آنجا که برای آواز خواندن، تنفس عمیق‌تر می‌شود، آرامش ذهنی مشابه زمان مدیتیشن حاصل می‌شود. همچنین از دیگر مزیت‌های آواز خواندن باید به این امر اشاره کرد که در آن زمان دیگر به مشکلات فکر نمی‌کنید.

بهترین نکته در مورد آواز خواندن در حمام انعکاس صداست. نمی‌توان سیستم صوت بهتری از حمام پیدا کرد. زیرا کاشی‌های حمام صدا را جذب نمی‌کنند و صدا بازتاب پیدا می‌کند همچنین صدا قبل از این که محو شود، بارها حول اتاق می‌چرخد. از سوی دیگر، به دلیل کوچک بودن فضای حمام، تن صدا بیشتر و بم‌تر می‌شود. در حقیقت صدای شما بهتر از آنچه هست به نظر می‌رسد و این اعتماد به نفس شما را بیشتر می‌کند.

دلایلی بسیاری برای آواز خواندن در زیر دوش وجود دارد:
کاهش استرس، شادی بیشتر، انعکاس صدا در حمام و شاید به این خاطر که دوست داریم صدای خودمان را بشنویم. مهم نیست به چه دلیل، به هر حال به این کار ادامه دهید چون در نهایت برای سلامتی شما خوب است.